Rakan-Rakan Followers

Thursday, October 23, 2014

Aktivity 2013 dan 2014

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Apa khabar semua? Lama tak dengar cerita. Lama juga blog ini tidak diupdate. Maaflah lama saya menghilangkan diri.

Mesti ramai yang ingin tahu perkembangan semasa saya kan?

Ok, tanpa melengahkan masa, jom teruskan bacaan anda.

Ada beberapa peristiwa yang menarik yang terjadi pada saya dari 2013 hinggalah 2014 (sekarang ni le). Antaranya ialah:

1) Festival Konvokesyen Universiti Malaya (FESKUM)

Alhamdulillah, tanggal 14 Oktober 2014 saya bergraduasi dengan jayanya. Kini, saya merupakan graduan Ijazah Sarjana Muda Perakaunan Universiti Malaya (UM).

Berikut merupakan gambar-gambar menarik untuk tatapan anda semua:

Gambar ketika menerima skrol di atas pentas.

Bergambar kenangan bersama Dekan FPP UM,Prof Nazari Ismail.

Bergambar di FPP UM

2) Kerjaya Sebagai Auditor

Sedar tak sedar, dah setahun saya berada di firma audit, Khairuddin, Hasyudeen & Razi (KHR). Saya bermula sebagai pelajar praktikal dari awal bulan September 2013 hinggalah pertengahan bulan Februari 2014. Kemudian, saya diterima masuk ke dalam firma ini pada bulan Mac 2014. Jawatan saya sekarang adalah Audit Associate. Status saya sekarang adalah masih bekerja di firma audit ini sehinggalah sekarang.

Alhamdulillah, banyak yang saya belajar di firma audit ini sepanjang saya berada di sini. Berikut merupakan serba sedikit kenangan saya bersama KHRians dari awal saya masuk sehinggalah sekarang:

Picture with KHR At IAFG Championship 2013.

Office Trip At Pulau Redang, Terengganu (2013).

Office Trip At Impiana Resort Cherating, Pahang (2014).

3) Perkembangan ACCA




Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah, saya sudah lulus 2 paper professional iaitu P1 Governance, Risk and Ethics and P3 Business Analysis. Kepada semua kawan-kawan, doakan saya  untuk lulus paper yang selebihnya ya. Sekarang saya sedang ambil P2 Corporate Reporting. Saya mohon doa dari kawan-kawan sekalian untuk doakan saya lulus paper tersebut pada December tahun ini.

Ini pula gambar saya dan kawan-kawan ACCA saya:

Bersama dengan Mr. Goh, lecturer P1 saya.

Bersama dengan Mr. Jack Wong, lecturer P3 saya.

Thank you to both of you because teach me ACCA P1 and P3 and I pass both of this paper.

4) Percutian Ke Guangzhou Bersama Famili

Setelah penat bekerja dan belajar, akhirnya kami sekeluarga memutuskan untuk bercuti ke Guangzhou, China pada Ogos 2013 yang lalu. Percutian yang sungguh menyeronokkan. Terima kasih buat papa, umi dan semua adik beradik di atas memori yang indah ini.

Antara gambar di sana:

Gambar sewaktu tiba di Baiyun International Airport.

Gambar pada waktu malam di Guangzhou, China.

5) Aktiviti Bersama Sahabat

Akhir sekali, saya juga ingin berkongsi dengan anda gambar saya dengan sahabat-sahabat saya. Banyak aktiviti yang kami lakukan bersama-sama. Bak kata orang putih 'FRIENDSHIP'.

Jom kita tengok gambar di bawah:

Panjat Broga Bersama Al-Farians (SMKS4 KD)

Riadah Bersama Hawariyyun (PMIUM)

Hiking Bersama Kawan-Kawan FPP UM

Ok, itu sahaja perkongsian saya untuk kali ini. Insyaallah akan berkongsi lagi perkembangan saya dari semasa ke semasa untuk post post akan datang. Akhir kata, doakan saya terus berjaya di dunia dan juga di akhirat.

Sekian,

Bakal Blogger Terkenal,
Bro Ahmad Bashier (Bocey)
Pantai Dalam
23.10.2014
1.14AM

No comments:

Post a Comment