Rakan-Rakan Followers

Thursday, January 21, 2010

Printer Baru, Bisnes Baru

Assalamualaikum dan selamat sejahtera,

Alhamdulillah, pada ruangan kali ini saya ingin berkongsi dengan anda berkaitan dengan gadget ataupun barangan terbaru yang menjadi aset saya iaitu Printer jenama HP. Pada minggu lepas, beberapa hari sebelum raya cina, saya dan seorang sahabat saya iaitu saudara Nabil Fikri telah pergi melencong ke Digital Mall, Seksyen 14, Petaling Jaya. Setelah dipromosi oleh romate saya, saya berpendapat adalah menjadi kemestian untuk saya mendapatkan printer disebabkan oleh beberapa sebab:

Sebab yang pertama:

Memudahkan saya untuk print, scan dan fotostat. Ya, ini merupakan sebab utama saya mengapa saya membeli printer ini. Walaupun harganya murah, namun kualitinya adalah sangat mengkagumkan. Bayangkan printer berjenama HP 3 in 1 lengkap dengan fungsi printer, scanner dan photostate anda beli dengan harga hanya RM155. Wah, sungguh hebat. Saya boleh katakana inilah perbelanjaan saya yang paling bijak untuk tahun 2010 ini. Syabas bashier, anda memang dilahirkan untuk menjadi seoarang yang hebat. Amin(doakanlah saya)J

Sebab yang kedua:

Untuk menjalankan bisnes printing, scanning dan fotostating(istilah baru). Memandangkan otak saya hanya asyik berfikir berkaitan dengan bisnes sejak kebelakangan ini, saya mendapati bahawa model perniagaan ini adalah yang sesuai untuk saya ceburi. Peristiwa ketika rakan-rakan aras meminta saya untuk menolong mereka print assignment mereka mengukuhkan lagi tanggapan saya terhadap perniagaan ini. Bukan sahaja duit yang saya akan peroleh, malahan pahala juga akan saya peroleh sekiranya niat saya itu adalah betul untuk membantu rakan-rakan di kolej kediaman.

Sebab yang ketiga:

Duit yang agak banyak. Jadi, saya mengambil keputusan untuk membeli printer. Mengapa tidak? Saya merupakan mahasiswa Univeriti Malaya tajaan JPA. Jadi, biasiswa sebanyak RM5000++ perlu diuruskan dengan baik. Memandangkan saya hanya membeli barangan yang berfaedah sahaja, jadi saya merasakan printer merupakan produk yang terbaik untuk dibeliJ

Itu sahaja 3 sebab mengapa saya membeli printer. Moral of the story: Jika anda ingin membeli sesuatu perkara, tanyakan kepada anda sebab musabab mengapa anda perlukan barangan tersebut. Jika anda mempunyai sekurang-kurangnya 3 sebab yang kukuh, teruskan niat anda tersebut. Jika tidak, cari sebab sehingga cukup 3 atau batalkan niat anda tersebut kerana ianya boleh menjadi liability kepada anda.

Sekian daripada saya,

Usahawan Printing Sercive:

Ahmad Bashier bin Muhammad Afifi

No comments:

Post a Comment